ПОСТУПАК РЕГИСТРАЦИЈЕ ПРЕДУЗЕЋА
1. КОРАК
Процедура 1: Посјета нотару/нотарски овјерен оснивачки акт
Обраћање нотару са копијом личне карте, те договор око имена будућег привредног друштва чију ће могућност одређивања нотар провјерити у судском регистру. Нотар овјерава оснивачки акт, тј. овјерава потпис оснивача и овлаштеног лица. Овјера једног потписа кошта 7 нотарских бодова по 0,50 КМ + ПДВ = 4,095 КМ.
Процедура 2: Овјера личних докумената и потписа
Посјета општини и овјера копије личне карте/пасоша власника и одговорног лица (овјера износи 2 КМ по листу), те овјера потписа будућег одговорног лица 10 КМ.
Процедура 3: Регистрација привредног друштва – једношалтерски систем код АПИФ-а
Нотар/оснивач/одговорно лице подноси АПИФ-у захтјев за регистрацију са потребним документима (нотарски обрађен оснивачки акт, овјерен потпис одговорног лица, овјерене копије личне карте/пасоша власника и одговорног лица, Увјерење да нема доспјелих, а неизмирених пореских обавеза које издаје Пореска управа) – прва регистрација бесплатна; Објава у Службеном гласнику РС – 7 КМ по реду; такса АПИФ-у – 35 КМ. Рок поступања је три дана, уколико је предата сва потребна документација. Процедура регистрације истовремено подразумијева да је пословни субјекат регистрован код Пореске управе РС, тј. да је додијељен ЈИБ и извршено разврставање пословних субјеката према класификацији дјелатности.
КОРАК 2
Процедура 1: Регистрација привредног друштва
Преузимање судског рјешења и обавјештења о разврставању по класификацији дјелатности код АПИФ-а.
Процедура 2: Израда печата
Израда печата у овлаштеној печаторезници уз копију судског рјешења, а оригинал на увид. Израда печата износи од 20–50 КМ, рок поступања 1 дан.
КОРАК 3
Након ових корака, привредно друштво дужно је да изврши ПДВ регистрацију – Посјета Управи за индиректно опорезивање БиХ ради ПДВ регистрације.
Потребна документација:
• захтјев за регистрацију (образац ЗР-1);
• рјешење о упису у судски регистар;
• увјерење или потврда о регистрацији од надлежне пореске управе;
• лична карта власника и одговорних лица;
• дозвола за рад и пријава боравишта за страног држављанина; • картон депонованих потписа овјерен од пословне банке код које је трансакциони рачун отворен;
• оригиналне уплатнице, као доказ о уплаћеном износу од укупно 40 КМ (на рачун ЈРТ ТРЕЗОР БиХ) и то:
✓ 10 КМ – Сврха дознаке: Такса на захтјев за регистрацију,
✓ 10 КМ – Сврха дознаке: Такса за издавање рјешења о регистрацији,
✓ 20 КМ – Сврха дознаке: Такса за издавање увјерења о регистрацији.
КОРАК 4
Фискализација – Да би привредно друштво почело са радом неопходна је набавка фискалне касе.
КОРАК 5
Пријава запослених Пореској управи РС – Посјета Пореској управи ради пријаве запослених на већ прописаним обрасцима.
Привредно друштво може да обавља дјелатност у простору који испуњава услове из области заштите и здравља на раду. Ово рјешење доноси Министарство рада и борачко-инвалидске заштите РС, а накнада износи 10 КМ републичке таксе.
КОШТАЊЕ РЕГИСТРАЦИЈЕ У КМ (најједноставнији облик организовања):
• нотар 2×4,095 КМ + овјера личних карата, 2×2 КМ + 10 КМ овјера потписа овлаштеног лица;
• такса АПИФ-у = 35 КМ;
• такса у Службеном гласнику РС за објаву 7КМ по реду × 6 редова = 42 КМ;
• израда печата = 40 КМ;
• УКУПНО: 139,19 КМ + такса УИО /БиХ = 40 КМ.
Потребно је посјетити следеће институције:
• нотара;
• општинску услужну канцеларију;
• шалтер АПИФ-а;
• печаторезницу;
• подручни центар Управе за индиректно опорезивање БиХ;
• дистрибутера фискалних уређаја;
• Пореску управу РС, ради пријаве запослених радника.