News

Чланови Привредног савјета разговарали о Пословној зони “Скеле”, Нацрту буџета за 2025. годину и уписној политици за школску 2025/26. годину

На данас одржаној 15. редовној сједници Привредног савјета општине Брод чланови овог савјетодавног тијела разговарали су о могућностима изградње Пословне зоне „Скеле“, а на дневном реду нашао се и Нацрт буџета општине Брод за наредну годину и план уписа у средњу школу за школску 2025/2026. годину.

Говорећи о теми која је изазвала највећу пажњу, изградњи Пословне зоне “Скеле” начелник општине Брод Милан Зечевић казао је да се „овом проблему, као и свим другима приступа плански и системски“.

„До сљедеће сједнице Привредног савјета, надам се у току идућег мјесеца доставићемо катастарске изводе да видимо тачно власништво над свим честицама које се налазе у Пословној зони “Скеле”, утврдићемо гдје су већ прописане саобраћајнице, те заједно са Електро-привредом и нашим комуналним предузећем доставићемо процијењени трошковник, да знамо колико би коштала инсталација канализационог и водоводног колектора, а уједно и једне трафо-станице која би имала потенцијал да се разграђује и надограђује и да напаја читаву будућу Пословну зону” Скеле”“, казао је он.

Тема данашње сједнице био је и Нацрт буџета за наредну годину чији ће се коначан Приједлог наћи на 2. редовној сједници Скупштине општине Брод заказаној за 25. децембра.

„Било нам је веома важно да са становишта општинске управе, али и са становишта привреде појаснимо свим учесницима вечерашњег Савјета тачно каква је ситуација. Ми још увијек немамо комплетан налаз, ревизиони процес је у току тако да очекујемо да поред редовне сједнице исти дан одржимо и посебну тематску сједницу са налазом ревизије“, рекао је начелник општине Брод и додао:

„Ревизија ће нам рећи тачну финансијску црту гдје се налазимо и даће свакако одређене препоруке о чијем извршењу ћемо консултовати наше одборнике, али и Привредни савјет“.

Зечевић је казао да је било од изузетног значаја да се ово савјетодавно тијело упозна са „свим за сада утврђеним стањем у финансијском сектору наше општине“.

„Буџет је овај пут значајно већи јер морали смо пројектовати и предвидјети да од 1. јануара идуће године Дом здравља постаје дио наше буџетске ставке. Општински буџет износи 14 милиона, а око 2 милиона и 700 хиљада марака је буџет Дома здравља, што нам говори да је буџет Брода порастао на готово 17 милиона марака“, казао је он и додао:

„Са тим буџетом морамо да будемо рационални, 17 милона марака је свакако једна импозантна цифра и она би била веома лако устројива, да буде одржива, да ми будемо солвентни, да смо ми дошли на једну позитивну нулу. Међутим, према примопредајном извјештају између мене и бившег начелника затекли смо 5 милиона и 600 хиљада марака краткорочних обавеза и око милион марака повучених средстава од различитих донатора која су утрошена ненамјенски, а која у идућој години морамо или да вратимо или да их исплатимо за оне сврхе за које су предвиђена“.

Представници Општине и ФИПА-е посјетили компаније “SKAI Adapter” i “Krampitz In & Partner”

У оквиру пројекта Постинвестиционе подршке инвеститорима представници Општине Брод и представница Агенције за унапређење страних инвестиција у БиХ (ФИПА) посјетили су бродске компаније “SKAI Adapter” и “Krampitz In & Partner” .

Сандра Марковић, стручни сарадник у ФИПА-е и службеници Одсјека за локални и економски развој су на радном састанку у просторијама Општине Брод договорили наставак успјешне сарадње.

Одржано јавно савјетовање грађана, привредника и НВО сектора о пројекту „Cross Waste“

„Набавком дробилице за грађевински отпад општина Брод ће успјети да изврши пренамјену тог отпада у материјал за насипање макадамских путева и подстицање одговорнијих пракси управљања отпадом“, поручено је на данас одржаном јавном савјетовању за грађане, привреднике и НВО сектор у сали Скупштине општине Брод. 

Наиме, ријеч је о једној од активности у склопу пројекта који су Општина Брод и предузеће „ЕКО-ДУНАВ“ д.о.о. из Борова започели, а који је одобрен за финансирање у оквиру првог позива INTERREG IPA VI-A Cross-border Cooperation програма Хрватска-Босна и Херцеговина – Црна Гора 2022-2027

Присутни су имали прилику да погледају презентацију и да од Александре Џабић, сазнају више о самом пројекту, али и о одрживом одлагању отпада.

Главни циљ пројекта је побољшање одрживог развоја и очување животне средине на подручју општина Брод (БиХ) и Борово (ХР) примјеном иновативних модела и приступа за управљање грађевинским отпадом кроз пренамјену тог отпада као материјала за насипање макадамских путева и подстицање одговорних пракси управљања отпадом.

„Пројекат ће у програмском подручју пружити заједничку интервенцију из двије земље које ће одговорити на изазове управљања отпадом промовисањем одрживог управљања грађевинским отпадом,  а у циљу побољшања постојеће инфраструктуре и свијести о збрињавању отпада у прекограничном подручју доприносећи развоју и очувању животне средине“, казала је Јована Попадић, комуникацијски менаџер пројекта.

Пројекат траје 24 мјесеца и то у периоду од 15. јуна 2024. до 14. јуна 2026. године, а имплементирају га Општина Брод и предузеће „ЕКО ДУНАВ“ д.о.о. из Борова као водећи партнер.

Пројекат је вриједан 841.445,40 евра. Европска унија финансираће га са 85 одсто (715.228,59 евра), а осталих 15 одсто (126.216,81 евро) финансираће пројектни партнери.

Главни очекивани резултати су: побољшање компетенције за управљање отпадом у општинама Брод и Борово, подстакнуто активно учествовање локалних заједница за одрживе праксе у заштити животне средине и систему управљања отпадом, развијен прекоргранични модел партнерства за приступ и размјену искустава и знања за повољно окружење у подручју управљања отпадом и информисана и подстакнута шира јавност на активно учествовање у систему управљања отпадом кроз едукативну промотивну кампању.

Позив за стартап програм за жене

У оквиру пројекта „Towards Equality: Women and citizens in action for more inclusive societies in Bosnia and Herzegovina and Eeastern Europe”, Удружење „Жене за Жене Интернационал“ позива све жене које желе да покрену властити бизнис и унаприједе своје предузетничке компетенције да се пријаве на стартап програм „Strong Woman, Strong Business“.

Овај програм има за циљ да унаприједи и промовише подузетништво жена, пружајући им прилику да се едукују, добију стручну и менторску подршку, као и финансијску подршку за развој свог бизниса.

„Вјерујемо да је друштво јако онда када су жене јаке и оснажене – економски неовисне“, поручују из Удружења.

Шта програм нуди?

·         Јединствен простор у Сарајеву – Центар за жене „Sist’Her“ у коме се могу окупљати, размјењивати знање и умрежавати са другим предузетницама и стручњакињама из различитих области;

·         Едукацију у трајању од три мјесеца (5 једнодневних обука и два bootcamp-aа);

·         Индивидуални менторинг од стране тренера на додатном унапређењу пословне идеје;

·         За најбоље оцијењене пословне идеје – бесповратна финансијска подршка у износу до 6000 КМ;

·         За најбоље оцијењене пословне идеје – менторска подршка стручњака/киња из дјелатности у којој се пословна идеја развија.

Коме је намијењен?

·         Незапосленим женама које имају пословну идеју и желе покренути властити бизнис у БиХ;

·         Удружењима жена која желе основати друштвено предузеће;

·         Запосленим женама које желе покренути властити бизнис као додатну д‌јелатност или друштво с ограниченом одговорношћу.

Едукације ће се одржавати у Центру за жене „Sist’Her“ у Сарајеву према договореном распореду. За полазнице из других градова, трошкови превоза и смјештаја нису осигурани.

Како се пријавити?

Пријаве се подносе искључиво онлине путем овог обрасца.

Рок за пријаве 27.12.2024.

Селекција пријава

Апликанткиње чије пријаве уђу у ужи круг ће бити позване на селекцијске интервјуе (zoom). Основни критеријуми за селекцију  ће бити ниво лидерских вјештина, профил полазнице, опис пословне идеје (друштвени утицај и утицај животне средине), мотивација за учешће у програму, економска одрживост, иновативност идеје и могућност програма да испуни очекивања полазнице.

Треба вам додатна информација?

Све заинтересоване жене се могу информисати и истражити информације о програму путем инфо сесија „Истражи предузетништво“ које ће се континуирано одржавати у центру, а распоред истих можете погледати на овој интернет страници.

Контакт особа: Венеса Омерхоџић Клемпић (venesa.klempic@zenezazene.ba)

Контакт телефон: 062 502 509

Овај пројекат подржава Француска развојна агенција АФД и “L’Oreal” фондација, а имплементирају га Удружење „Жене за Жене Интернационал“ и француска организација “Empow’Her Global”.

CONTACT US

If there are any questions you'd like to ask, please fill in the below form and one of our team members will contact you back.

X
CONTACT US