News

Javni poziv za prijavu preduzetnica za učešće u programu studijskih posjeta u Bosni i Hercegovini

Nakon uspješno implementiranog programa studijske posjete za preduzetnice u decembru 2024. godine, Fondacija 787 poziva preduzetnice iz cijele Bosne i Hercegovine da se prijave za učešće u studijskim posjetama koje će se održati u maju i septembru 2025. godine.

Ova prilika je namijenjena svim preduzetnicama koje žele unaprijediti svoje poslovanje, proširiti mreže poslovnih kontakata i usvojiti nova znanja i vještine od iskusnijih preduzetnika/ca i stručnjaka/inja iz različitih industrija.

Studijska posjeta je dvodnevni program tokom kojeg će 10 odabranih preduzetnica imati priliku da posjeti uspješne biznise, čuje dobre poslovne prakse i ostvari direktan kontakt sa ključnim osobama u odabranim kompanijama. Svaka posjeta i odabir kompanija će biti pažljivo kreirana na temelju vaših interesa i oblasti u kojima želite unaprijediti svoje poslovne vještine i znanje.

Ako želite učiti od drugih preduzetnica, razmjenjivati iskustva i proširiti svoje poslovne vidike, onda je ovo prilika za vas.

Studijske posjete predstavljaju priliku da:

Stvorite nove poslovne veze: Ostvarite kontakte sa drugim preduzetnicima/cama i proširite svoju mrežu poslovnih kontakata, što može biti ključno za budući rast vašeg biznisa.

Usvojite nova znanja i vještine: Proširite svoje znanje i usvojite nove vještine koje će vam pomoći u svakodnevnom poslovanju i učiniti vas konkurentnijim na tržištu.
Inspirišite se: Poslušajte preduzetnike/ice koji su možda već uradili ono o čemu vi razmišljate.

Prilagodite sadržaj vašim potrebama: Popunjavanjem upitnika kreirate program u potpunosti usmjeren na vaše specifične poslovne potrebe i ciljeve.

Kriterijum koji će se uzimati u obzir pri selekciji prijavljenih preduzetnica su sljedeći:

  • Biznis treba biti registrovan u BiH u bilo kojoj formi,
  • Osnivačica/vlasnica ili većinska suosnivačica/suvlasnica biznisa je žena (bez obzira kojoj starosnoj skupini pripada).
  • Da biste se prijavili, molimo vas da ispunite sljedeći prijavni obrazac.

Rok za prijavu je 31.03.2025. do 16:00 sati. Učešće u programu je besplatno za sve učesnice.

Odabrane preduzetnice za prvu studijsku posjetu će biti kontaktirane do 20.04. a za drugu početkom augusta 2025. Fondacija 787 pokriva sve troškove učešća.

Za sva dodatna pitanja u vezi sa programom studijskih posjeta, možete nas kontaktirati putem email-a: snjezana@f787.ba

Fondacija za društveno-ekonomski razvoj 787 – F787, već 11 godina pruža podršku preduzetnicama iz cijele BiH kroz različite preduzetničke programe i aktivnosti, s ciljem razvoja njihovih biznisa i inovativnih ideja, ali i unaprjeđenja njihovog poslovanja. Kroz svoj rad, Fondacija 787 se fokusira na poticanje inovacija, digitalnih i zelenih rješenja, a također doprinosi stvaranju povoljnog okruženja za preduzetništvo u BiH.

Javni poziv za dodjelu podsticaja za ulaganja u 2025. godini

Na osnovu člana 9. Zakona o podsticajima u privredi Republike Srpske („Službeni glasnik Republike Srpske”, broj 107/24) i člana 11. Uredbe o dodjeli podsticaja za ulaganja („Službeni glasnik Republike Srpske”, broj 16/25), ministar privrede i preduzetništva raspisuje

JAVNI POZIV za dodjelu podsticaja za ulaganja u 2025. godini.

Javni poziv objavljen je dana 01. marta 2025. godine u dnevnom listu „Glas Srpske” i na internet stranici Ministarstva privrede i preduzetništva i ostaje otvoren 30 dana od dana objavljivanja u dnevnom listu „Glas Srpske”, odnosno do 31. marta 2025. godine.

Tekst javnog poziva i obrasci mogu se preuzeti na internet stranici Ministarstva privrede i preduzetništva Republike Srpske.

Dodatne informacije na telefon: 051/360-245 ili 051/338-383 ili e-mail: javni.poziv@mpp.vladars.rs.

Javni poziv za dodjelu podsticaja za ulaganja u 2025. godini

Poziv privrednicima, preduzetnicima i drugim građanima zainteresovanim za učešće u radu Privrednog savjeta opštine Brod

Opština Brod je započela proceduru izbora novog saziva Privrednog savjeta, a tim povodom je danas, 6. marta 2025. godine upućen javni poziv svim privrednicima, preduzetnicima, poljoprivrednicima, kao i drugim građanima koji smatraju da svojim iskustvom i znanjem mogu da doprinesu procesu donošenja važnih odluka za opštinu Brod, da se aktivno uključe u rad ovog savjetodavnog tijela načelnika opštine Brod.

Privredni savjet Opštine Brod je formiran sa ciljem da se u opštini Brod stvore povoljniji uslovi za razvoj privrede i bolji kvalitet života građana, zato je bitno da se u rad ovog tijela uključi što više pojedinaca.

Svi koji žele aktivno da se uključe u rad Privrednog savjeta mogu da se od 13. marta 2025. godine jave Odjeljenju za privredu i društvene djelatnosti Opštine Brod na broj telefona 053/610-918 ili Odsjeku za lokalni razvoj Opštine Brod na broj telefona 053/611-972.

Upitnik za firme/kompanije zainteresovane za saradnju sa partnerima iz Austrije

Predstavništvo Republike Srpske u Austriji objavilo je upitnik za poslovni registar namijenjen zainteresovanim firmama/kompanijama iz Republike Srpske koje žele da ostvare saradnju sa firmama/kompanijama iz Austrije, tj. da svoju robu i usluge plasiraju na tržište Austrije i pronađu partnere za saradnju.

Kako se navodi na zvaničnoj internet stranici Predstavništva RS u Austriji, informacije iz upitnika biće dodatno obrađene, prevedene i postavljene kao dio Poslovnog registra na tom sajtu.  

Upitnik se nalazi na stranici Predstavništva i možete ga popuniti na ovom linku.

Poziv za iskazivanje interesa za učešće u Programu podrške preduzetništvu žena za 2025. godinu

Privredna komora Republike Srpske raspisala je 18. februara Poziv za iskazivanje interesa za učešće u Programu podrške preduzetništvu žena za 2025. godinu

Program podrške preduzetništvu žena za 2025. godinu obuhvata dva ključna elementa:

  • Obezbjeđenje tehničke/savjetodavne podrške,
  • Podršku pri implementaciji identifikovanih potreba preduzeća.

Pravo učešća u programu imaju privredna društva koja su u (su)vlasništvu žena i privredna društva kojima rukovode žene.

Iznos podrške po privrednom društvu iznosi 30.000,00 KM.

Podrška će biti realizovana u oblasti zaštite prava intelektualne svojine, cirkularne ekonomije, implementacije i sertifikacije standarda i digitalne transformacije. Ovom podrškom teži se ostvarenju sljedećih ključnih promjena:

  • Unaprijeđen nivo kvaliteta proizvoda i usluga privrednih društava;
  • Ojačani kapaciteti privrednih društava u (su)vlasništvu žena ili kojima rukovode žene;
  • Olakšan pristup novim tržištima.

Kroz ovaj program preduzeća mogu dobiti sljedeće usluge koje se svrstavaju u neku od dole navedenih kategorija:

Pravne usluge i intelektualno vlasništvo

Pravne usluge i zaštita intelektualnog vlasništva imaju ključnu ulogu u zaštiti inovacija i valorizaciji intelektualnog kapitala organizacija. One pružaju stručnu podršku u registraciji, zaštiti i licenciranju intelektualnog vlasništva,  izradi i reviziji ugovora koji se odnose na intelektualno vlasništvo, upravljanju aktivnostima transfera tehnologije ali i edukaciji klijenata o važnosti intelektualnog vlasništva i pravilima koja ih regulišu.

Ova kategorija obuhvata savjete o istraživanju i razvoju, te pruža pravne usluge i savjetovanje tokom komercijalizacije intelektualnog vlasništva. Sve ove usluge pomažu pojedincima i kompanijama da zaštite svoje inovacije i kreativni rad, što je ključno za očuvanje konkurentske prednosti i ekonomskog rasta.

Usluge digitalne transformacije

Digitalna transformacija uključuje organizacijske promjene koje omogućavaju iskorištavanje prednosti digitalnih tehnologija. Ciljevi transformacije su veća efikasnost, produktivnost, konkurentska prednost i nove poslovne prilike. Automatizacijom zadataka i procesa, kompanije mogu da smanje troškove i povećaju produktivnost.

Pored toga, digitalizacija podataka omogućava lakše upravljanje i analizu, što vodi ka boljim poslovnim odlukama. Druga značajna prednost je poboljšano korisničko iskustvo. U digitalnoj eri, korisnici očekuju brz, jednostavan i prilagođen pristup proizvodima i uslugama.

Kompanije koje razumiju i primjenjuju ovo, mogu izgraditi snažnije i dugoročne odnose sa svojim klijentima. Digitalna transformacija omogućava kompanijama da brzo testiraju i implementiraju nove ideje, čime se otvara prostor za stalni razvoj i napredak.

Usluge zelene tranzicije

Zelena tranzicija je neminovnost u skladu sa globalnim kretanjima u vezi sa dekarbonizacijom, kao i u skladu sa evropskim zelenim planom. Privredna društva su suočena sa zahtjevima na izvoznim tržištima da svoju proizvodnju prilagode tim zahtjevima.

Globalno tržište zahtjeva uvođenje zelenih standarda i primjenu digitalnih rešenja koja unapređuju energetsku efikasnost MSP. Neophodno je da preduzeća uvode ekološki prihvatljivije proizvodne procese, da vode računa o svojoj resursnoj i energetskoj efikasnosti, kao i da sa modela linearne kreću ka cirkularnoj proizvodnji.

Najveći izazov za kompanije je analiza situacije, optimizacija poslovanja, pronalaženje finansijskih sredstava za održivost i implementacija zelenih inicijativa. Odnos između energetske efikasnosti i ekonomije je složen, ali ključan za održivi razvoj.

Zelena tranzicija u preduzećima dovešće do efikasnijeg korišćenja energije, poboljšanja produktivnosti kroz modernizaciju opreme, a unapređenje procedura može dovesti do brže proizvodnje i manje otpada, što sve zajedno povećava ukupnu efikasnost poslovanja.

Usluge sertifikacije

Kada kažemo da je kompanija setifikovana po nekom od ISO standarda, to znači da je izvršena revizija od strane trećeg lica za sertifikaciju i utvrđeno je da kompanija koja posjeduje sertifikat za određeni standard posluje u skladu sa zahtjevima pomenutog standarda.

Kompanije su sve češće imaju obavezu da primjenjuju sertifikovani sistem upravljanja ili kraće ISO standarde. Sve više klijenata zahtijeva da njihovi dobavljači rade u skladu sa ISO standardima i posjeduju bar jedan od ova tri standarda: ISO 9001 (kvalitet), ISO 14001 (zaštita životne sredine), ISO 45001 (bezbjednost i zaštita na radu).

S druge strane, postoji sve veći broj kompanija koje se samoinicijativno odlučuju na sertifikaciju i primjenu standarda u svom poslovanju. Ove kompanije žele da postanu profesionalnije i kvalitet svojih proizvoda i usluga učine jasnim, mjerljivim i kontrolisanim, kako bi se razlikovale od ostalih u svojoj branši.

Ko se može prijaviti na ovaj javni poziv?

Privredno društvo koje je:

  • Registrovano kao d.o.o. ili a.d.
  • U (su)vlasništvu žene i/ili pod rukovodstvom žene.
  • Registrovano na području RS najmanje tri godine prije objave Javnog poziva.
  • Ima najmanje 10 zaposlenih.

Procedura za dostavljanje prijava i potrebna dokumentacija

Javni poziv je objavljen na internet stranici PKRS www.komorars.ba.

Prijavni obrazac za Program podrške

Poziv za program podrške preduzetništvu žena

Prijava za učešće u Programu podrške preduzetništvu žena za 2025. godinu dostavlja se na e-mail: jelenat@komorars.ba

Prijava treba sadržavati:

  • Prijavni obrazac sa opisom konkretnog projekta/aktivnosti za koju se traži podrška sa obrazloženjem očekivanih unapređenja i finansijskom konstrukcijom;
  • Izjavu o pozitivnim poslovanju (u Prijavnom obrascu);
  • Stručne službe Privredne komore Republike Srspke zadržavaju pravo provjere finansijskih podataka privrednog društva.

Rok za podnošenje prijava je petak, 28.02.2025. godine.

Svi podnosioci prijave će dobiti informaciju o prijemu prijave.

Obavještenje o statusu prijave privredna društva će dobiti u roku od 7 dana od dana isteka roka za prijavu.

Projekti koji budu podržani u okviru Program podrške preduzetništvu žena za 2025. godinu moraju biti implementirani u tekućoj godini.

CONTACT US

If there are any questions you'd like to ask, please fill in the below form and one of our team members will contact you back.

X
CONTACT US