News

Upitnik za firme/kompanije zainteresovane za saradnju sa partnerima iz Austrije

Predstavništvo Republike Srpske u Austriji objavilo je upitnik za poslovni registar namijenjen zainteresovanim firmama/kompanijama iz Republike Srpske koje žele da ostvare saradnju sa firmama/kompanijama iz Austrije, tj. da svoju robu i usluge plasiraju na tržište Austrije i pronađu partnere za saradnju.

Kako se navodi na zvaničnoj internet stranici Predstavništva RS u Austriji, informacije iz upitnika biće dodatno obrađene, prevedene i postavljene kao dio Poslovnog registra na tom sajtu.  

Upitnik se nalazi na stranici Predstavništva i možete ga popuniti na ovom linku.

Poziv za iskazivanje interesa za učešće u Programu podrške preduzetništvu žena za 2025. godinu

Privredna komora Republike Srpske raspisala je 18. februara Poziv za iskazivanje interesa za učešće u Programu podrške preduzetništvu žena za 2025. godinu

Program podrške preduzetništvu žena za 2025. godinu obuhvata dva ključna elementa:

  • Obezbjeđenje tehničke/savjetodavne podrške,
  • Podršku pri implementaciji identifikovanih potreba preduzeća.

Pravo učešća u programu imaju privredna društva koja su u (su)vlasništvu žena i privredna društva kojima rukovode žene.

Iznos podrške po privrednom društvu iznosi 30.000,00 KM.

Podrška će biti realizovana u oblasti zaštite prava intelektualne svojine, cirkularne ekonomije, implementacije i sertifikacije standarda i digitalne transformacije. Ovom podrškom teži se ostvarenju sljedećih ključnih promjena:

  • Unaprijeđen nivo kvaliteta proizvoda i usluga privrednih društava;
  • Ojačani kapaciteti privrednih društava u (su)vlasništvu žena ili kojima rukovode žene;
  • Olakšan pristup novim tržištima.

Kroz ovaj program preduzeća mogu dobiti sljedeće usluge koje se svrstavaju u neku od dole navedenih kategorija:

Pravne usluge i intelektualno vlasništvo

Pravne usluge i zaštita intelektualnog vlasništva imaju ključnu ulogu u zaštiti inovacija i valorizaciji intelektualnog kapitala organizacija. One pružaju stručnu podršku u registraciji, zaštiti i licenciranju intelektualnog vlasništva,  izradi i reviziji ugovora koji se odnose na intelektualno vlasništvo, upravljanju aktivnostima transfera tehnologije ali i edukaciji klijenata o važnosti intelektualnog vlasništva i pravilima koja ih regulišu.

Ova kategorija obuhvata savjete o istraživanju i razvoju, te pruža pravne usluge i savjetovanje tokom komercijalizacije intelektualnog vlasništva. Sve ove usluge pomažu pojedincima i kompanijama da zaštite svoje inovacije i kreativni rad, što je ključno za očuvanje konkurentske prednosti i ekonomskog rasta.

Usluge digitalne transformacije

Digitalna transformacija uključuje organizacijske promjene koje omogućavaju iskorištavanje prednosti digitalnih tehnologija. Ciljevi transformacije su veća efikasnost, produktivnost, konkurentska prednost i nove poslovne prilike. Automatizacijom zadataka i procesa, kompanije mogu da smanje troškove i povećaju produktivnost.

Pored toga, digitalizacija podataka omogućava lakše upravljanje i analizu, što vodi ka boljim poslovnim odlukama. Druga značajna prednost je poboljšano korisničko iskustvo. U digitalnoj eri, korisnici očekuju brz, jednostavan i prilagođen pristup proizvodima i uslugama.

Kompanije koje razumiju i primjenjuju ovo, mogu izgraditi snažnije i dugoročne odnose sa svojim klijentima. Digitalna transformacija omogućava kompanijama da brzo testiraju i implementiraju nove ideje, čime se otvara prostor za stalni razvoj i napredak.

Usluge zelene tranzicije

Zelena tranzicija je neminovnost u skladu sa globalnim kretanjima u vezi sa dekarbonizacijom, kao i u skladu sa evropskim zelenim planom. Privredna društva su suočena sa zahtjevima na izvoznim tržištima da svoju proizvodnju prilagode tim zahtjevima.

Globalno tržište zahtjeva uvođenje zelenih standarda i primjenu digitalnih rešenja koja unapređuju energetsku efikasnost MSP. Neophodno je da preduzeća uvode ekološki prihvatljivije proizvodne procese, da vode računa o svojoj resursnoj i energetskoj efikasnosti, kao i da sa modela linearne kreću ka cirkularnoj proizvodnji.

Najveći izazov za kompanije je analiza situacije, optimizacija poslovanja, pronalaženje finansijskih sredstava za održivost i implementacija zelenih inicijativa. Odnos između energetske efikasnosti i ekonomije je složen, ali ključan za održivi razvoj.

Zelena tranzicija u preduzećima dovešće do efikasnijeg korišćenja energije, poboljšanja produktivnosti kroz modernizaciju opreme, a unapređenje procedura može dovesti do brže proizvodnje i manje otpada, što sve zajedno povećava ukupnu efikasnost poslovanja.

Usluge sertifikacije

Kada kažemo da je kompanija setifikovana po nekom od ISO standarda, to znači da je izvršena revizija od strane trećeg lica za sertifikaciju i utvrđeno je da kompanija koja posjeduje sertifikat za određeni standard posluje u skladu sa zahtjevima pomenutog standarda.

Kompanije su sve češće imaju obavezu da primjenjuju sertifikovani sistem upravljanja ili kraće ISO standarde. Sve više klijenata zahtijeva da njihovi dobavljači rade u skladu sa ISO standardima i posjeduju bar jedan od ova tri standarda: ISO 9001 (kvalitet), ISO 14001 (zaštita životne sredine), ISO 45001 (bezbjednost i zaštita na radu).

S druge strane, postoji sve veći broj kompanija koje se samoinicijativno odlučuju na sertifikaciju i primjenu standarda u svom poslovanju. Ove kompanije žele da postanu profesionalnije i kvalitet svojih proizvoda i usluga učine jasnim, mjerljivim i kontrolisanim, kako bi se razlikovale od ostalih u svojoj branši.

Ko se može prijaviti na ovaj javni poziv?

Privredno društvo koje je:

  • Registrovano kao d.o.o. ili a.d.
  • U (su)vlasništvu žene i/ili pod rukovodstvom žene.
  • Registrovano na području RS najmanje tri godine prije objave Javnog poziva.
  • Ima najmanje 10 zaposlenih.

Procedura za dostavljanje prijava i potrebna dokumentacija

Javni poziv je objavljen na internet stranici PKRS www.komorars.ba.

Prijavni obrazac za Program podrške

Poziv za program podrške preduzetništvu žena

Prijava za učešće u Programu podrške preduzetništvu žena za 2025. godinu dostavlja se na e-mail: jelenat@komorars.ba

Prijava treba sadržavati:

  • Prijavni obrazac sa opisom konkretnog projekta/aktivnosti za koju se traži podrška sa obrazloženjem očekivanih unapređenja i finansijskom konstrukcijom;
  • Izjavu o pozitivnim poslovanju (u Prijavnom obrascu);
  • Stručne službe Privredne komore Republike Srspke zadržavaju pravo provjere finansijskih podataka privrednog društva.

Rok za podnošenje prijava je petak, 28.02.2025. godine.

Svi podnosioci prijave će dobiti informaciju o prijemu prijave.

Obavještenje o statusu prijave privredna društva će dobiti u roku od 7 dana od dana isteka roka za prijavu.

Projekti koji budu podržani u okviru Program podrške preduzetništvu žena za 2025. godinu moraju biti implementirani u tekućoj godini.

Članovi Privrednog savjeta razgovarali o Poslovnoj zoni “Skele”, Nacrtu budžeta za 2025. godinu i upisnoj politici za školsku 2025/26. godinu

Na danas održanoj 15. redovnoj sjednici Privrednog savjeta opštine Brod članovi ovog savjetodavnog tijela razgovarali su o mogućnostima izgradnje Poslovne zone „Skele“, a na dnevnom redu našao se i Nacrt budzeta opštine Brod za narednu godinu i plan upisa u srednju školu za školsku 2025/2026. godinu.

Govoreći o temi koja je izazvala najveću pažnju, izgradnji Poslovne zone “Skele” načelnik opštine Brod Milan Zečević kazao je da se „ovom problemu, kao i svim drugima pristupa planski i sistemski“.

„Do sljedeće sjednice Privrednog savjeta, nadam se u toku idućeg mjeseca dostavićemo katastarske izvode da vidimo tačno vlasništvo nad svim česticama koje se nalaze u Poslovnoj zoni “Skele”, utvrdićemo gdje su već propisane saobraćajnice, te zajedno sa Elektro-privredom i našim komunalnim preduzećem dostavićemo procijenjeni troškovnik, da znamo koliko bi koštala instalacija kanalizacionog i vodovodnog kolektora, a ujedno i jedne trafo-stanice koja bi imala potencijal da se razgrađuje i nadograđuje i da napaja čitavu buduću Poslovnu zonu” Skele”“, kazao je on.

Tema današnje sjednice bio je i Nacrt budzeta za narednu godinu čiji će se konačan Prijedlog naći na 2. redovnoj sjednici Skupštine opštine Brod zakazanoj za 25. decembra.

„Bilo nam je veoma važno da sa stanovišta opštinske uprave, ali i sa stanovišta privrede pojasnimo svim učesnicima večerašnjeg Savjeta tačno kakva je situacija. Mi još uvijek nemamo kompletan nalaz, revizioni proces je u toku tako da očekujemo da pored redovne sjednice isti dan održimo i posebnu tematsku sjednicu sa nalazom revizije“, rekao je načelnik opštine Brod i dodao:

„Revizija će nam reći tačnu finansijsku crtu gdje se nalazimo i daće svakako određene preporuke o čijem izvršenju ćemo konsultovati naše odbornike, ali i Privredni savjet“.

Zečević je kazao da je bilo od izuzetnog značaja da se ovo savjetodavno tijelo upozna sa „svim za sada utvrđenim stanjem u finansijskom sektoru naše opštine“.

„Budzet je ovaj put značajno veći jer morali smo projektovati i predvidjeti da od 1. januara iduće godine Dom zdravlja postaje dio naše budzetske stavke. Opštinski budzet iznosi 14 miliona, a oko 2 miliona i 700 hiljada maraka je budzet Doma zdravlja, što nam govori da je budzet Broda porastao na gotovo 17 miliona maraka“, kazao je on i dodao:

„Sa tim budzetom moramo da budemo racionalni, 17 milona maraka je svakako jedna impozantna cifra i ona bi bila veoma lako ustrojiva, da bude održiva, da mi budemo solventni, da smo mi došli na jednu pozitivnu nulu. Međutim, prema primopredajnom izvještaju između mene i bivšeg načelnika zatekli smo 5 miliona i 600 hiljada maraka kratkoročnih obaveza i oko milion maraka povučenih sredstava od različitih donatora koja su utrošena nenamjenski, a koja u idućoj godini moramo ili da vratimo ili da ih isplatimo za one svrhe za koje su predviđena“.

Predstavnici Opštine i FIPA-e posjetili kompanije “SKAI Adapter” i “Krampitz IN & Partner”

U okviru projekta Postinvesticione podrške investitorima predstavnici Opštine Brod i predstavnica Agencije za unapređenje stranih investicija u BiH (FIPA) posjetili su brodske kompanije “SKAI Adapter” i “Krampitz In & Partner” .

Sandra Marković, stručni saradnik u FIPA-e i službenici Odsjeka za lokalni i ekonomski razvoj su na radnom sastanku u prostorijama Opštine Brod dogovorili nastavak uspješne saradnje.

CONTACT US

If there are any questions you'd like to ask, please fill in the below form and one of our team members will contact you back.

Form is temporarily not available. Please visit our contact page.
X
CONTACT US